Thursday, August 26, 2010

Ya ALLAH Ya Rahman Ya Rahim

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

"Ya Tuhan kami,
kurniakanlah kesabaran atas diri kami,
dan tetapkanlah pendirian kami,
dan bantulah kami terhadap orang-orang kafir"
(Al-Baqarah:250)

"Cukuplah Allah menjadi penolong kami
dan Allah adalah sebaik-baik pelindung"
(Ali-Imran:36)

Wahai Maha Penyayang
Aku menadah tangan
sujud rukuk dalam sembahyang
salah silap masih dibayang
Kau ampun aku dulu,kini dan akan datang
aku ingin cari senang dan tenang
Ujian sendirian mendatang
Kau jauhkan aku dari segala binatang;
kekadang aku tidak mampu seorang
seorang diri menentang
segala ujian Kau yang datang
disimpang jalang

Ya ALLAH ampunkan DOSA
ibu ayahku
mertuaku
isteriku
adik2ku
rakan2
guru2ku
dan yang disekeliling ku

~Ya ALLAH beri aku KEKUATAN~