Saturday, June 20, 2009

Aku Terbang dan Teksi

Alhamdulillah...aku baru jer diterbangkan ke Kuala Lumpur...aku kini bicara dari kamar besar sebuah Istana yang disewakan oleh Orang-orang Kaya Delapan Sentul...Empunya tuan Rumah Kompleks Pangsapuri DBKL...

teringat aku akan nasihat Dr.HM Tuah...pakar Motivasi...dinyatakan bahawa...elok kiranya mndengar pengalaman org....

Sebelum sampai....Dik nak pergi mana? RM90 mau?? "macam gangster sapa nak"...cakap dalm ati ....datang seorang Bro badan besar....Dik nak ke mana??
Adik ada berapa?? Sentul bang....RM60 ok? hmmm boleh la...
aku dari LCCT menuju Sentul....sempat mendengar keluhan Bro. Drebar (bukan nama sebenar) dia dah 18 Tahun jadi driver nih....mula2 bawak teksi orang, pastu bawak LIMO orang....perjalanan hampir sejam tak terasa mendengar keluhan Bro. Drebar tadi...sebnarnya aku dah ngantok...huhuhu layan jer...

2 comments:

... said...

sampai dahh! apepun program arini, aku iringi dgn kesejahteraan atas kamu.

PeNaRi LaUt said...

terima Kasih di atas kesudian...kembali kesejahteraan jua ke atas kamu...