Friday, May 21, 2010

PEMERDAGANGAN MANUSIA

Apakah?
pemerdagangan manusia adalah aktiviti atau bentuk perhambaan masa kini
menurut tafsiran protokol PBB Perdagangan orang bermakna perekrutan, pengangkutan, pemindahan, penampungan atau penerimaan orang, dengan cara ancaman atau penggunaan kekerasan atau bentuk paksaan lain, penculikan, penipuan, penyalahgunaan kuasa atau kedudukan kerentanan, atau memberi atau menerima bayaran atau pemanfaatan untuk mencapai persetujuan seseorang yang mempunyai kawalan keatas orang lain, untuk tujuan eksploitasi

siapa?
contoh: perkidmatan seks (pelacur , pelanggan, bapak/ibu ayam)
kanak2 yg diculik dan sebagainya...

huh!!! disebabkan nafsu yg tidak dikawal oleh akal fikiran yg waras...
kita sanggup lakukan apa2 sahaja...demi mencapai matlamat serakah SETAN

4 comments:

نذر الأفندي بن عبد الغني said...

Kalau aku perdagangkan ko boleh? He 3x. (Gurau je).

PeNaRi LaUt said...

hehehe...kau nk wat apa??

Azman Roslan said...

agak2 kalau aku jual ko, sekilo berapa ringgit aku bole dapat.. hahah.. ada blog tak cakap..

PeNaRi LaUt said...

man: jarang2 update....huhu dlu aku jdikan tmpat aku maki org yg aku tak suka....hehehe skrg tidak lagi..